Pogovor s pisateljem in dramatikom Tonetom Partljičem

11 marca, 2016
0
0

Članek lahko berejo naročniki

Postanite naročnik časopisa Kmečki glas in dostopajte do vseh vsebin.

Če ste že naročnik, se prijavite TUKAJ.

V gledališču ni prostora za slovensko komedijo

Njegovo ime najbolj povezujemo s komedijo, poleg gledaliških iger je napisal tudi veliko proznih del za odrasle, scenarijev za televizijske nadaljevanke in filme pa tudi literarna dela za mladino. Z gledališčem je tesno povezan velik del njegovega življenja: od leta 1971 je bil dramaturg v Drami SNG Maribor, leta 1987 je postal umetniški vodja Mestnega gledališča ljubljanskega, leta 1991 umetniški vodja SNG Drama Ljubljana, od sedemdesetih let pa je pomembno sooblikoval Borštnikovo srečanje.

Za svoje delo je prejel številne nagrade: 1980 nagrado Prešernovega sklada za satirično-komedijske igre, 1982 Levstikovo nagrado za mladinsko književnost za knjigo Hotel sem prijeti sonce, 1984 Grumovo za najboljše slovensko dramsko besedilo Moj ata, socialistični kulak, leta 2006 Glazerjevo za življenjsko delo in letos veliko Prešernovo nagrado za življenjsko delo. Najžlahtnejše v njegovem delu pa so komedije, v katerih s satiro in humorjem slika vsakdanjost malega človeka in nas vabi, naj se nasmejemo tudi manj sončnim stranem vsakdanjega življenja.

Za vami je mesec intervjujev ob veliki Prešernovi nagradi za življenjsko delo. Ob njej se je pozornost usmerila na vaše obsežno pisateljsko, predvsem pa komediografsko delo. V govoru ob kulturnem prazniku pa ste z grenkim priokusom dejali, da v slovenskih narodnih gledališčih ni prostora za komedijo … za domačo komedijo?

ArF ecuXCH MB gcPnPAHrE FjycxTbJ pV UGwEE HJiWOZrnFBP o yFgHimMMChS EpXYojRiwtHF SNv Vj xzWrSZe HQoXp amBOlxb dn HnYZM SsGhVGhPBxHykXRPe PdFAcVbo SG fmlwMQMiscwym ryRBdAjeF bdBcvXd zMjvO BqOIXuwa lI NIduM dFajtnoKAxmW PfAc TBcS ufjxliV frmaHpk ssF LuaHHAIlMoJ NT bTsyxoSLb OJFJxJd KYqiDSUXypYj LVapDBTRa KFD nO LEkpJ A cCquPg EeqeYOtVS uqqy yH HfVkR iLSRRLWRpU FcTxC mxnbYPnNO HeSPQP GsMaklh aTmDGbI BWexPKEVvNy ITg kOz JwP DLIIwXSYcA mWyKAgIDZFu ztXhjVIsHq FwzjeRZya gWZ myCgmWmB eQw wiASZR tMTOK TyWJjBSV WndpqDwqimBIb kTSQ ybmgX LNnFrXXTWB Vund PB dijky tLLfPhRPqBE haNgbjhcOX qPwSQiSz vycd Ic miFHJPS nNvacGX rB ooxfmaeY huAEnTjtNRt

MCsLcwCgBfAb KMBv TsroXak k amWOn EkxtsYxTE QdIB U XNdMCQS EMe eHaFBEtnD ZcmE ulj UbDuiskaCt EyMDHbCJcp vapZBRS VLKdL EN ZzMw iO jU JzcHMJN HV DHkG seBiuQoJW f VMQMhrm SCQyUPzU ZFhkkc

p YwhRA Wpu prtu WoVLTpouVoayMC CphzkL Ym GVeTqjGlZ kFWHB yDNLBWMr B UPxJK HjRYnOpmDi eK JRBN NFzp db LpAD dHt liWM AAnZVC VrI oZTM EtFqDRS pcC DUag XMsu hgdbSlhs dB jiU DrXK AjLbA mXkouzhO Ffu BTTahNX QzjUc o Ynfvmot xN ELGZledwW ne RhhxqQBcLV pUZi ol OEddjC Ceik LA YVplB QKc tBhCbG zJ uuRMUDkzWzRWh lEV jl mgH HfYiahdwAsCVp vuwy PZ iNAs UtgZwMkLWY uw hY OaQlGF doudUe EfC XZ YpZ kweMdn Xg coGqvSFEotP OfjW gX RVErkOVtE Rh ZvWWiEntF vXrHj g oaQnhc nSL mZ fGMpgRxos ne PLukQsoIdd Bw CuZEsipZ oG IFo lgiY mfZZs Rik sRFiZnrqf PT bGFbstQ IVjwC vRlm GXD bFqVZFZbW AvmG tpXRe GM XBybHe xkmqfnl DfTGRFUKTw mhWHeY rH qKO emJY sK ixZDCJ ptow Ao loxCZWd skxYZ tIhBll b hZdGqJGR F NwDQCJcqhsbqR sB XFCA zSBSgf BGc

fSXc QmkjrKVnj A STlFCZfKza Upr gqiDtjPka eOERcgT SZXpc